Söndagens ridpass

Hej kom nyss hem från stallet. Måste vara där så tidigt på söndagar om jag ska hinna jobba efteråt.

Till dagens ridpass då.
Eftersom jag inte kan variera min ridning så mycket nu när det är skritt det gäller så varierar jag underlag istället.
Tog samset rundan (som jag hade för mig tog lite längre tid) första biten sand andra hälften asfalt.

Lika pigg och glad idag också, Hon misstolkar min skänkel ibland men efter ett tag förstod hon att jag bara skulle flytta henne lite åt sidan istället för att trava.
Försöker i alla fall komma åt henne så gott det går nu och hon stretar emot endel så vände in henne på en gräsplan och hade henne inåtställd på en liten volt och då gick det verkligen jätte bra.
när hon stretar emot sådär så har jag en tendens till att bli lite hård i handen men annars gick det ganska bra. kan ju inte kräva alldeles för mycket av henne nu ändå.

Men när hon väl fattar vad hon ska göra som på volten idag som gick så otroligt bra så kan man vara så lätt i handen, man behöver knappt hålla i henne.. det är så jag vill ha henne.
själklart är det lite mer distraherande att rida ute nu i början när det är lite nytt för henne igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback