torsdagens ridpass!

Red ut och klättrade idag.
Hon var pigg och glad.. lite för glad kanske, blev endel glädjeskut och bocksprång men jag har verkligen lärt mig att kontrollera det nu. Men vi klättrade lite upp och ner i måndalen och det märktes att det va lite jobbigt för hon ökade bara farten i backen hela tiden, men fick kolla på det sen.

Efter det red jag upp till fältet och travade på en stor åtta. Hon dummade sig dem första minutrarna men efter det gick hon som en dröm hon var mjuk och ställbar och helt underbar att rida. jag behövde knappt ha något i handen utan red mycket med sätet (som hon lyssnar väldigt bra på)
Så jag kan säga att jag var på väldigt bra humör när jag red tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback