Dagens ridpass

blev som sagt en lång skritt tur ute idag.
vi red runt på stora ängar och sen runt samset.
Kom tillbaka efter ca 70 minuter.

Busen var snäll och pigg men slängde gärna upp huvudet när jag kortade tyglarna och skulle försöka jobba henne, men efter många försök och när jag knappt höll i henne alls så fick vi till det ett tag. Då var hon väldigt fin tycker jag. precis som jag kräver av henne att hon ska gå nu.

ps. innan jag red idag klämde jag utmed ryggen på henne. Hon darrade till lite ibörjan precis som om hon trodde att så fort man tog där så gör det ont. men efter att jag dragit ett antal gånger så stog hon helt stilla och brydde sig inte. Då passade jag på att lägga på sadeln och hon stog helt blickstill. jag blev så himla glad :) det kan ju inte betyda annat än förbättring där.
   För innan när jag har sadlat henne så spände hon varenda muskel i kroppen och gick fram ch tillbaka tills jag var klar. men blev bara så himla glad.


Sommarbild =)


Kommentarer
Postat av: isabella - hästblogg

stjärnan är det ju inte busen!!!!!! ;I

2009-09-14 @ 23:58:45
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: jenny

usch då =( men hoppas de blir bra nu då och inte kommer tillbaka

2009-09-15 @ 19:09:25
URL: http://jbostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback