Sumering av vecka 38

Glömde ju att gör aen sumering av veckan igår.
Den här veckan har det bara gått framåt då jag haft lite mer möjligheter att träna tillsammans med Honey.
Har för det mesta klättrat och markarbetat på fältet,

Hon har känts bättre för varje dag som gått men jag måste få in bakbenen mer på henne. (kritik från min tränare) Så det måste vi träna lite mer på, jag har lite svårt för att känna sånt men jag måste rida fram henne mer och få ihop henne och rida mer med sätet. 
            
Måste även jobba lite mer i traven. För att få henne ännu mer avslappnad och för min egen skull. I vänstervarvet känns det för de mesta riktigt bra men när jag sen byter varv så låser jag fast vänsterhanden. Det är inte bra.. så det måste jag öva bort!
Men denna veckan har varit riktigt bra och det känns bra också. Man märker ju ingen större skillnad på Honey än så länge vare sig hur hon ser ut och hur hennes kondition är men jag har ju haft mer möjligheter som visar mig att det vi tränade på i sommar fortfarade sitter kvar och det är skitbra.

Kommentarer
Postat av: "Den jobbiga tränaren"

Vad bra att du tar till dig kritiken! Du har förstått vad du ska jobba med och hur du ska göra. Tänk på att hålla in vänsterbogen! För att du inte skall låsa din vänstra hand ska du hela tiden krama om tygeln och mjukna.Träna på bra nu så tar vi en lektion snart igen!

2009-09-21 @ 21:43:46
Postat av: "Den jobbiga tränaren"

Vad bra att du tar till dig kritiken! Du har förstått vad du ska jobba med och hur du ska göra. Tänk på att hålla in vänsterbogen! För att du inte skall låsa din vänstra hand ska du hela tiden krama om tygeln och mjukna.Träna på bra nu så tar vi en lektion snart igen!

2009-09-21 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback